Nawilżanie powietrza warunkiem sukcesu w centrum informacji telefonicznej
Optymalna wilgotność powietrza w centrum informacji telefonicznej chroni zdrowie pracowników i zwiększa ich wydajność. Naturalny, zdrowy głos to warunek rozmowy najwyższej jakości i pomyślnego dialogu z klientem. Dodatkowe nawilżanie powietrza stanowi podstawę zdrowego otoczenia pracy w centrum informacji telefonicznej.
Ochrona przed dolegliwościami głosu
Przeszło 60% pracowników centrów informacji telefonicznej uskarża się na dolegliwości związane z głosem. Częstymi symptomami jest suchość w gardle i krtani, chrząkanie, chrypka a w najgorszym wypadku całkowita utrata głosu. W powstawaniu głosu udział biorą znajdujące się w krtani i otoczone śluzówką wargi głosowe i struny głosowe. Wrażliwa śluzówka narządu mowy wymaga zapewnienia optymalnej wilgotności, by umożliwić prawidłowe funkcjonowanie głosu. Gdy powietrze jest zbyt suche, struny głosowe tracą optymalną wilgoć, a co za tym idzie elastyczność. Grupy zawodowe, które intensywnie wykorzystują w pracy głos, powinny pracować w pomieszczeniach o minimalnej wilgotności względnej 40%.
Suche powietrze sprzyja chorobom
W suchym powietrzu centrum informacji telefonicznej wirusy żyją dłużej i rozprzestrzeniają się szybciej. W suchym powietrzu znacznie łatwiej o zarażenie się grypą: Badania pokazują, że przeżywalność wirusów w zbyt suchym powietrzu wzrasta 3-krotnie. Ponadto bez dodatkowego nawilżania powietrza zaburzona jest funkcja samooczyszczania się śluzówki. Najwyższa skuteczność samooczyszczania uzyskiwana jest przy względnej wilgotności powietrza 45%. Przy względnej wilgotności powietrza poniżej 20% całkowicie ustaje funkcja samooczyszcznia śluzówek.
Suche oczy
Długa praca przed komputerem działa bardzo niekorzystnie na śluzówkę oka: opuchnięcie powiek, zaczerwienienia, uczucie obecności ciał obcych, zapalenia i zwiększona wrażliwość na światło męczą w pracy i obniżają wydajność. Nawilżanie powietrza chroni film łzowy w oku przed wyschnięciem, a także oczy przed stanami zapalnymi, infekcjami, podrażnieniami i innymi poważnymi uszkodzeniami oczu.
Zalety nawilżania powietrza w centrum informacji telefonicznej:
„Nawilżanie powietrza chroni zdrowie i zwiększa wydajność pracowników.”
dyrektor zarządzający
Condair Systems
Sp. z o.o. Oddział w Polsce
Piotr Ciesielski
Kontakt:
peter.ciesielski@condair.com
Mobil: +48 606 981 409
Faks: +48 43 841 7030
„Nawilżanie powietrza to dla mnie konieczność, ponieważ zapewnia ono moim pracownikom ochronę przed utratą głosu i wysychaniem błon śluzowych.”
„Dzięki nawilżaniu DRAABE nasi pracownicy mogą oddychać zdrowym i świeżym powietrzem.”
prezes zarządu
„Pragniemy zapewniać naszej kadrze zdrowe warunki pracy.”
dział obsługi klienta
Ulrike Sailer, Senior Office Manager„Gdy ponosi się odpowiedzialność za pracowników, znaczenie nawilżania powietrza jest nie do przecenienia.”
Zalecenia: Nawilżanie powietrza, centrum informacji telefonicznej