Nawilżanie powietrza warunkiem sukcesu w centrum informacji telefonicznej

Optymalna wilgotność powietrza w centrum informacji telefonicznej chroni zdrowie pracowników i zwiększa ich wydajność. Naturalny, zdrowy głos to warunek rozmowy najwyższej jakości i pomyślnego dialogu z klientem. Dodatkowe nawilżanie powietrza stanowi podstawę zdrowego otoczenia pracy w centrum informacji telefonicznej.

Ochrona przed dolegliwościami głosu

Przeszło 60% pracowników centrów informacji telefonicznej uskarża się na dolegliwości związane z głosem. Częstymi symptomami jest suchość w gardle i krtani, chrząkanie, chrypka a w najgorszym wypadku całkowita utrata głosu.  W powstawaniu głosu udział biorą znajdujące się w krtani i otoczone śluzówką wargi głosowe i struny głosowe. Wrażliwa śluzówka narządu mowy wymaga zapewnienia optymalnej wilgotności, by umożliwić prawidłowe funkcjonowanie głosu. Gdy powietrze jest zbyt suche, struny głosowe tracą optymalną wilgoć, a co za tym idzie elastyczność. Grupy zawodowe, które intensywnie wykorzystują w pracy głos, powinny pracować w pomieszczeniach o minimalnej wilgotności względnej 40%.

Suche powietrze sprzyja chorobom

W suchym powietrzu centrum informacji telefonicznej wirusy żyją dłużej i rozprzestrzeniają się szybciej. W suchym powietrzu znacznie łatwiej o zarażenie się grypą: Badania pokazują, że przeżywalność wirusów w zbyt suchym powietrzu wzrasta 3-krotnie. Ponadto bez dodatkowego nawilżania powietrza zaburzona jest funkcja samooczyszczania się śluzówki. Najwyższa skuteczność samooczyszczania uzyskiwana jest przy względnej wilgotności powietrza 45%. Przy względnej wilgotności powietrza poniżej 20% całkowicie ustaje funkcja samooczyszcznia śluzówek.

Suche oczy

Długa praca przed komputerem działa bardzo niekorzystnie na śluzówkę oka: opuchnięcie powiek, zaczerwienienia, uczucie obecności ciał obcych, zapalenia i zwiększona wrażliwość na światło męczą w pracy i obniżają wydajność.  Nawilżanie powietrza chroni film łzowy w oku przed wyschnięciem, a także oczy przed stanami zapalnymi, infekcjami, podrażnieniami i innymi poważnymi uszkodzeniami oczu.

Zalety nawilżania powietrza w centrum informacji telefonicznej:

  • Zapobiega dolegliwościom głosu i schorzeniom narządu mowy
  • Wzmacnia układ odpornościowy poprzez optymalne samooczyszczanie śluzówek
  • Ochrona przed wirusami grypy i schorzeniami dróg oddechowych
  • Chroni oczy przed zapaleniami, podrażnieniami („suche oczy”)
  • Wiązanie cząstek pyłu powoduje mniejsze pylenie
  • Zdrowy, rześki klimat
  • Zadowolenie, motywacja i wydajność pracowników
Nawilżanie powietrza zwiększa wydajność pracy w centrum informacji telefonicznej

„Nawilżanie powietrza chroni zdrowie i zwiększa wydajność pracowników.”

Michael Stüve,

dyrektor zarządzający

HCD Human CallCenterDesign 

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Wszystkie zalety nawilżania powietrza DRAABE w centrum informacji telefonicznej-

Kliknij tutaj

Klienci

Nawilżanie powietrza w centrum informacji telefonicznej Thomas Cook

„Nawilżanie powietrza to dla mnie konieczność, ponieważ zapewnia ono moim pracownikom ochronę przed utratą głosu i wysychaniem błon śluzowych.”

Axel Müller-Uderstadt,
kierownik działu obsługi klienta

Thomas Cook AG, Oberursel

Nawilżanie powietrza w serwisie klienta

 „Dzięki nawilżaniu DRAABE nasi pracownicy mogą oddychać zdrowym i świeżym powietrzem.”

Dr. Andreas Ost,

prezes zarządu

Kaffee Partner Leasing AG



LNawilżanie powietrza w centrum informacji telefonicznej Stadtwerke Schwerin

„Pragniemy zapewniać naszej kadrze zdrowe warunki pracy.”

Heiko Brodehl,

dział obsługi klienta

Stadtwerke Schwerin GmbH
Nawilżanie powietrza w biurze

„Gdy ponosi się odpowiedzialność za pracowników, znaczenie nawilżania powietrza jest nie do przecenienia.”

Ulrike Sailer, Senior Office Manager
Pioneer Investments Kapitalgesellschaft



Zalecenia: Nawilżanie powietrza, centrum informacji telefonicznej